• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка психолога
"ЗАСПОКІЙЛИВІ ЗАПИТАННЯ" - 50 запитань у час карантину (для сім'ї чи друзів)
Часто нам, батькам, легше пояснити щось дітям, навчити, аніж про щось запитати, вислухати їхню думку. Бо задати «влучне» запитання таки складніше, аніж «влучно» відповісти…
Ігри «Вечірні запитання», «Баночка запитань» - те, у що завжди рекомендую грати батькам із дітьми, і про що чую море позитивних відгуків. «Це час особливої довіри», - діляться батьки. «Дорослі стають дуже близькими, нормальними :)», - відверто зізнаються діти.
Вирішила у цей непростий час скласти низку запитань, які допоможуть нам виговорити усе, про що мовчимо (чи навіть не здогадуємося, що хочемо сказати).
"ЗАСПОКІЙЛИВІ ЗАПИТАННЯ" допоможуть нам пізнати глибину внутрішнього світу кожного: про що думаємо, боїмося мріяти, і що, навіть у такі непрості часи, нас окрилює, надихає, вселяє надію.
Перелік запитань, які подаю нижче, можете краще адаптувати для менших дітей, скоротити, доповнити чи цілковито замінити своїми. Але не мовчімо! Бо зараз надважливо виділити хоча б 30 хвилин у день на спілкування в сімейному колі.
У грі можуть брати участь не лише батьки і діти, але й усі інші родичі або друзі, що опинилися із нами на спільних квадратних метрах самоізоляції. Також цікаво грати у «Заспокійливі запитання» із кимось он-лайн чи по телефону.
Як приготуватися до гри? Нарізати 50 невеликих карток, на кожній з яких переписати одне із запитань, які бачите нижче (якщо маєте вдома принтер, питання зручніше скопіювати й роздрукувати).
Усі готові картки із запитаннями покладіть в непрозорий мішечок, коробку, шкатулку…
Отож, сідаємо в коло. У центрі кола – наші «Заспокійливі запитання».
Виймаємо наосліп (по черзі), читаємо та озвучуємо відповідь. Допоки банка чи коробка не спорожніє. Потім повертаємо усі картки на місце, перемішуємо запитання і плануємо таке ж «заспокійливе спілкування» на завтрашній день.
Якщо все ж не знайдемо часу аж на усі 50 запитань, можемо відповідати хоча б на одне чи декілька. Бо навіть п’ять хвилин такої особливої відвертості зменшить дистанції між нашими серцями…
Тим, хто таки спробує, бажаю гарного, світлого заспокійливого відповідання 
1. Яке місце у нашому домі найособливіше, улюблене для тебе? Чому?
2. Уяви: ти винайшов ліки від коронавірусу. Передаючи їх світу, маєш виголосити промову. Що б ти сказав?
3. Якби зараз можна було вийти з дому і, без жодних обмежень й небезпеки зараження, потрапити в якесь місце, то куди б ти, передусім, пішов чи поїхав?
4. Якби ти зараз писав книгу і у кожному її розділі описував один із днів карантину, то як би назвав розділ про сьогоднішній день?
5. Кому і за що ти сьогодні особливо вдячний?
6. Якби тебе зараз могли почути усі медики світу, що б ти їм сказав?
7. Як думаєш, для кого твоя допомога була сьогодні особливо цінною? Як вдалося подбати про інших? Чи є хтось, хто, завдяки тобі, відчув себе сьогодні щасливішим?
8. Хто сьогодні особливо тобі допоміг? Чим саме?
9. Якби твій смартфон умів розмовляти, що б він сьогодні розповів про тебе і твій день?
10. Якби кожну мить сьогоднішнього дня можна було сфотографувати, то яке б одне із цих фото ти роздрукував та повішав у рамку?
11. Уяви, що ми в казці. Все неживе може говорити. Навіть твій завтрашній день карантину розмовляє. Дивиться на тебе і просить, щоб ти його втішив. Що скажеш йому?
12. Якби ти зараз міг обійняти когось, хто далеко від тебе, хто б це був?
13. Якщо б ти міг завтрашній день карантину провести вдвох лише з будь-якою однією людиною (рідною, відомою, близькою чи далекою), хто б це був?
14. Опиши свій сьогоднішній день карантину п’ятьма прикметниками
15. Опиши свій сьогоднішній день карантину п’ятьма іменниками
16. Опиши свій сьогоднішній день карантину п’ятьма дієсловами
17. У який момент сьогоднішнього дня ти почував себе особливо спокійним?
18. У яку мить сьогоднішнього дня ти пишався собою?
19. Чи було сьогодні щось таке, що надихнуло тебе (може ти щось почув, прочитав, побачив)?
20. Якби ти зараз мав можливість вийти з дому і голосно щось прокричати, знаючи, що ніхто не почує. Що б ти крикнув?
21. Чи є щось, про що із сьогоднішнього дня ти б хотів забути?
22. Чи є щось із сьогоднішнього дня, що б ти хотів повторити, прожити ще раз?
23. Чи хотілося тобі сьогодні плакати? Коли? Як ти перебув цей момент?
24. На яке запитання ти б зараз хотів відповісти? Що саме тебе запитати?
25. Уяви, що ти в казці. В твоїх руках чарівна квітка з трьома пелюстками. Кожна відірвана пелюстка – твоє виконане бажання. З якими побажаннями відриватимеш пелюстки?
26. Якщо б раптом в твоїх руках зараз опинився один мільйон гривень, який би ти мав потратити за один день, на що б використав ці кошти?
27. Із 24 годин сьогоднішньої доби, яка година була для тебе найособливішою? Чим саме?
28. Чи хтось тобі сьогодні сказав щось таке, що дуже запам’яталося?
29. На яку погоду чи природнє явище схожий твій сьогоднішній день карантину?
30. Назви свої три сильні сторони, якості характеру, особливі вміння, які вважаєш найважливішими у сьогоднішньому дні.
31. Якби міг прожити сьогоднішній день ще раз, що б зробив по-іншому?
32. Якби завтра міг зустрітися, поспілкуватися, погуляти з кимось, кого давно не бачив, хто б це був?
33. Чи було щось, від чого ти сьогодні почував себе дуже втомленим? Якщо так, то що робив, аби зменшити втому?
34. Чи були миті, коли відчував злість? Що робив у такі моменти?
35. Чи були миті, коли відчував страх? Що робив у такі моменти?
36. Який настрій у тебе сьогодні переважав? Який настрій зараз?
37. Про що нове ти сьогодні дізнався? Що найбільш зацікавило тебе? Про що хотів би більше дізнатися завтра?
38. Коли ти сьогодні усміхався? Розкажи, що спонукало тебе усміхатися?
39. Чи було щось у сьогоднішньому дні, через що ти почував себе роздратованим? Що робив у такі моменти?
40. Чи є людина, якій би ти сьогодні хотів сказати, що категорично не згідний з її думкою? Хто це? Про яку думку мова?
41. Що у тебе сьогодні дуже добре вдалося? Що не вдалося? А що потребує додаткових зусиль, щоб таки вдалося?
42. Уяви, що зараз ти можеш дати вказівку (наказ) усім людям світу. Наказ, який виконуватиме кожен житель Землі. Що б це була за вказівка?
43. Чого ти навчився від сьогоднішнього дня?
44. Поясни своїми словами, що таке «любов»
45. Поясни своїми словами, що таке «щастя»
46. Поясни своїми словами, що таке «сім’я»
47. Поясни своїми словами, що таке «дружба»
48. Якби ти міг повернутися рік назад, і дати собі з минулого якусь пораду, що б ти собі сказав?
49. Чи є щось, про що ти сьогодні змінив свою думку?

50. Загинаючи пальці однієї руки, назви п’ять світлих митей сьогоднішнього дня. Загинаючи пальці іншої руки, назви п’ять світлих митей завтрашнього.

Дітям про коронавірус в ігровій формі. https://www.youtube.com/watch?v=_Rjs5zpCuNI

Чи готова дитина до дитячого садка?

Кожна дитина розвивається по-своєму, тому готовність до дитячого садка - а, виходить, до суспільного життя - може проявлятися неоднаково. Деякі малята більш ніж готові вже в 2 роки, іншим потрібно почекати до 3-4 років перш, ніж вони візьмуть рюкзачок і відправляться до дитячого садка. При вирішенні питання про дитячий садок зверніть увагу от на що:
- Чи вміє Ваше маля самостійно чим-небудь займатися на протязі короткого часу? Воно повинно вміти збирати мозаїки, домальовувати малюнки або збирати фігури з кубиків чи нескладних конструкторів сам, без допомоги дорослого. Якщо він поки не вміє цього, постарайтеся навчити його вдома, залишаючи дитину в кімнаті без Вас робити завдання на 5-10 хвилин;
- Чи може він мінімально доглядати за собою? Більшість дитячих садків віддають перевагу тому, щоб дитина вже сама ходила до туалету або була практично повністю готова до цього (якщо вона вже майже готова, приклад інших дітей може скоріше навчити її). Чи може вона сама мити й витирати ручки? Чи може вона їсти, спокійно сидячи на стільчику або на підлозі без контролю дорослого?;
Чи може вона брати участь у груповій діяльності? Якщо цьому вмінню вона має навчитися в дитячому садку, вона повинна бути принаймні готова почати. Вона повинна уміти сидіти в колі, слухати вихователя й інших дітей, бути уважною до того, що говорить вихователь і що відбувається в групі. Час, коли Ви з малюком читаєте, граєте з іншими дітьми, коли Ви з ним гуляєте вранці - саме тоді Ви можете поспостерігати, чи готове Ваше маля стати частиною групи;
- Чи може він без Вас провести кілька годин підряд? Якщо Ваша дитина легко залишається з нянею або Ви можете відвести її до кого-небудь, з ким вона товаришує, цілком імовірно, що вона буде готова проводити час у дитячому садку без Вас, хоча будь-якому маляті все-таки потрібна буде підтримка, поки він не звикне. Однак, якщо при спробах залишити його з кимсь він завзято чіпляється й кричить, то варто спочатку привчити його до недовгих розставань із Вами. Швидше за все, Вам захочеться разом з вихователями дитячого садка розробити план, щоб маля поступово звикло до такого стану речей;
- Чи може він пристосуватися до розпорядку дня в дитячому садку? Дитячий садок - місце з безліччю активності, є обід, ігри на вулиці зранку, тиха година вдень. Якщо ваше маля звикло спати вранці або йому складно буде брати участь у якомусь із активних ранкових заходів , він може виявитися неготовим до такого. Попрацюйте над зміною часу сну для початку, щоб він не спав до обіду, продовжуючи робити так кожні 4-5 днів. Переносьте час сну ближче до денного часу, обов'язково укладаючи його спати на ніч в той самий час. З кожним днем розпорядок дня повинен ставати усе чіткішим. Якщо ж не виходить, просто будьте наполегливими, у такий спосіб йому буде легше звикнути до розкладу в дитячому садку.

/Files/images/IMG_8253.jpg

/Files/images/IMG_8252.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 401

Коментарi